• Interim
  • Den Haag
  • Deze positie is vervuld

Het Project Management Office (PMO) is hét office voor projecten binnen de bank en is een spil voor het veranderportfolio. Voor het PMO zoeken we een interim PMO’er die verantwoordelijk is voor het overzicht over het veranderportfolio van de bank en zorg draagt voor rapportages en dashboards op project-, programma- en portfolioniveau. Hierbij gaat het om het verzamelen (o.a. in gesprekken) en consolideren van informatie. De PMO’er a.i.  heeft een drive om rapportages continu te verbeteren en efficiënter te maken. De PMO’er vervult daarnaast een rol als vraagbaak voor projectmanagers en opdrachtgevers over de processen die zij moeten doorlopen. Tot slot ondersteunt de PMO’er op incidentele basis grote projecten en programma’s (o.a. verslaglegging, planning van meetings). De PMO’er werkt nauw samen met de Manager PMO en een senior PMO/Portfolio Officer.

Opdrachtomschrijving

  • Zorg dragen voor het overzicht van het veranderportfolio in verschillende tools (o.a. Azure DevOps, Sharepoint, excel), inclusief kwaliteitsbewaking en bewaking van de consistentie.
  • Opleveren van project-, programma- en portfoliorapportages en -dashboards van hoge kwaliteit, inclusief validatie van de inhoud.
  • Verbeteren van de rapportageprocessen.
  • Voortgangsgesprekken voeren met projectmanagers.
  • Vastgestelde en geaccordeerde projectdocumenten (PID, business case, lessons learned etc.) verzamelen en centraal documenteren.
  • Vraagbaak voor processen die projectmanagers/-opdrachtgevers moeten doorlopen (specifiek: de processen voor opstarten en verder uitwerken van projecten en IT-initiatieven).
  • Ondersteuning bij overige werkzaamheden van het PMO, zoals projectmanagersmeetings en portfoliovergaderingen.
  • Ad hoc projectondersteuning voor grote projecten en programma’s.

Deskundigheid

  • Afgeronde HBO opleiding
  • Ruime ervaring als PMO’er (minimaal 5 jaar)
  • Ruime ervaring met project-/portfoliorapportages
  • Ervaring in of sterke affiniteit met het PMO-vakgebied
  • Kennis van projectmatig werken, agile werken en hybride vormen van Prince2 en Agile
  • Ruime ervaring met MS Office en ervaring met PMO-tooling (Azure DevOps is een pre)
  • Kennis van de financiële sector is een pre
  • Ervaring in een gereguleerde omgeving
  • Ervaring in met een organisatie die gedreven wordt door IT

Competenties

  • Kwaliteitsgerichtheid
  • Zorgvuldigheid
  • Resultaatgerichtheid
  • Samenwerken
  • Organisatiesensitiviteit
  • Plannen en organiseren
  • Voortgangsbewaking
  • Assertiviteit
  • Flexibiliteit

Startdatum / duur

  • Startdatum: 15 augustus 2024
  • 32-36 uur per week
  • In eerste instantie 6 maanden, mogelijkheid tot verlenging

Interesse?

Spreekt deze rol jou aan? Ik ontvang dan graag jouw cv en motivatie. Voor meer informatie over de vacature, mail naar patricia@himanagement.nl. Ook ben ik te bereiken op 0630400141.